Âdet görme, hayız hali kadının özelliklerinden biridir. Âdet hayız hali anormal ve çirkin bir olay değil kadının yaratılışının gereği olan doğal bir olaydır. Âdet görme kadının sihhatli ve normal olduğunu gösterir. Her kadın belli bir dönemde belli bir süreyle adet görmesi gereklidir. Adet görmeyen kadında bir sorun olduğu belirtisi oluşur. Hastalık yada doğuştan bir sağlık sorunu olabilir.
Kadın herşekilde sevgiye muhtaçtır. Adet halinde sadece cinsel ilişki haramdır. Bunun dışında öpmek, sevmek gibi diğer şeyleri yapmakta bir sakınca yoktur. Kadınlar her ay düzenli belirli günlerde adet olduklarından o dönemlerde ondan uzak kalmak sevgi duygusunda azalmaya sebep olabilir. Bu sürekli tekrarlanan durumda arada bu dönemlerden dolayı kopukluklar oluşur buda eşler arasında uzun vadede soruna dönüşebilir.
Adetli olan eşlerinize adetli hayız halinde olduğu zaman her zaman nasıl davranıyorsanız o şekilde davranın. O halin hiç bir farkı yoktur. Allah sadece cinsel birleşmeyi yasaklamıştır. Allah herşeyin zarar olan yönlerini yasaklamış doğru olan yönlerini de yapmamızı istemiştir.
Adetli olan kadından Kur'an'ı Kerim'de pislik, kötü hal olarak değil kadına bir eziyet hali olarak bahsedilmektedir. Kadına dokunmak sevmek adetlide olsa günah değildir. Bunun sınırı sadece göbekle diz arasında kalan kısmıdır. Diğer her şekilde olanı helaldir.
Adet ve Lohusa durumunda veya cünup olan bir kimse okumadan, hecelemeden Kur'an-ı Kerime yalnız bakabilir, bu mekruh değildir.
Kuran-ı Kerim yüklü cep telefonu gibi cihazlar Mushaf hükmünde olmadığı için abdestsiz veya hayız-nifas halinde tutulabilir, ele alınabilir.
Adetli veya lohusa durumunda bulunan bir kadın, Kur'an-ı Kerimi tutmadan, okunan Kur'an'ı okuyarak takip etmeden, hecelemeden yalnız dinlemesi caizdir. Bu durumun sevap derecesini ancak Allah bilir.
Özel günlerinde olan bir kadın bu haliyle Kuran-ı Kerim dinleyebilir. Fakat Kuran-ı Kerim’i ezberinden de olsa okuyamaz ve eline alamaz.
Bu durumdaki kadınlar, dua ayetlerini dua maksadı ile okuyabilirler. Cenab-ı Hakk'ı zikredebilirler, Tesbih edebilirler. O'na hamd ve şükürde bulunabilirler. Besmeleyi okuyabilirler. Selef-i salihinden rivayet edilen duaları okuyabilirler. Çünkü dinimiz, inanmış bir kimsenin hiçbir zaman gönül gafleti içinde kalmasına razı değildir. İnsanın kalbi, her hâl ü kârda ALLAH Teâlâ’yı zikretmeli ve bu yoldan ruhuna gıda vermelidir. Esasen insan, buna her an muhtaçtır. Zikirsiz, duasız bir kalp, sudan çıkmış balığa benzer. Sahabe-i kiram, tabiin ve onlardan sonra gelen fukahanın ekseriyeti bu görüştedir.
Ayetel Kürsi Okunuşu ve Anlamı ve Arapça, Türkçe ve meal şeklinde hazırladığımız Ayetel Kürsi Felak Nas videolarımızı Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz.
İlginizi çekebilir
© 2008 - 2024 Ferdi Korkmaz (eski adıyla kuransitesi.com) kişisel blog sitesidir. Tüm Hakları Saklıdır.